teema 12 | Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

 Läbimõeldud üksikasjad mängivad olulist rolli saidi kasutatavuses, samuti kasutaja ettekujutuses brändist tervikuna. Need säästavad klientide aega ja on lihtsalt silmale meeldivad. Mõni neist on juba ammu tuttavaks saanud, nii et me isegi ei märka neid. Oma blogis tahaksin kaaluda näidet saidi kasutatavuse positiivsest ja negatiivsest kasutamisest. Kaalumiseks võtsin kaks veebipoest riideid: asos ja zara


Positiivne näide

Positiivne on see, et sooviksin tuua veebirõivakaupluse nagu asos.com. ASOS on veebipood, mis pakub laia valikut rõivaid ja aksessuaare. ASOS müüb lokaliseeritud mobiilseadmete ja Interneti kaudu üle 80 000 kaubamärgi, tarnides kaupu peaaegu igasse maailma riiki. Esiteks on asosid väga lihtne kasutada. Seetõttu saavad algajad kasutajad ja isegi esimesed Interneti-ostjad saidi hõlpsasti omandada. Otsinguriba pakub märksõnaotsinguid, mis aitavad kasutajatel konkreetse üksuse kiiremini üles leida. Kõik riided ja aksessuaarid on jagatud teatud filtritesse ja kategooriatesse, nii et asjade leidmine ei võta palju aega. Ostmisel ei pea kasutaja end registreerima, ta saab ostude eest tasuda külalisena. Ma arvan, et see on tohutu pluss neile inimestele, kes ei kavatse oma saidil korduvaid oste teha. Üldiselt usun, et asosil on väga lihtne, intuitiivne ja muljetavaldav liides, milles saavad areneda absoluutselt kõik Interneti-kasutajad.


Negatiivne näide

Negatiivse mugavuse kasutamise näitena tahaksin tuua sellise veebirõivakaupluse nagu zara.com. Peamine mugavuse kriteerium on seetõttu lihtsus. Kõigepealt tahaksin tuua sisse piltide ja animatsioonide väärkasutuse. Põhilehele minnes näete tohutuid tarbetu animatsiooniga pilte, ei suutnud ma esimese minutiga aru saada, kus asub tootekataloog xD. Teiseks kasutab sait väga väikesi ja nähtamatuid nuppe, nii et peate saidil õige nupu leidmiseks aega kulutama. Takee kõik nupud on sama värvi, mis on disaini halb näide. Sellel saidil on kategooriaid, kuid need on esitatud väga ebamugaval viisil (puudub rippmenüü, kus oleks võimalik valida konkreetne rõivakategooria). Samuti märkasin, et tootele üleminekul on fotode kerimine väga ebamugav, pean toote kõigi fotode nägemiseks lehte alla ja üles kerima. Üldiselt tundsin, et asos pani liiga palju rõhku fotograafiale ja animatsioonile. Olen kindel, et kui nad teeksid kohaneva ja lihtsa kujunduse, suureneks nende ostjate arv kindlasti.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

teema 11 | Arendus- ja ärimudelid

teema 8 | IT proff...?

teema 14 | Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid